Етички кодекси
2014-10-13 09:24:46Кодекс на однесување на родители
Кодекс на однесување на ученици
Кодекс на однесување на наставници
Кодекс за однесување на наставниците
1. Професионалност и почитување на етичките стандарди
- Наставниците се обврзуваат да се однесуваат професионално, етички и соодветно во сите ситуации поврзани со нивната работа.
- Постојано треба да покажуваат почит кон учениците, колегите, родителите и сите други вработени во училиштето.
- Забрането е какво било однесување што може да предизвика дискриминација, пристрасност или непочитување на човековите права.
2. Посветеност на наставниот процес
- Работното време на наставникот е 6 саати. Наставникот задолжително да биде во својот кабинет/паралелка најдоцна 10 минути пред почетокот на наставата.
- Наставникот да го почитува работното време.
- Наставниците треба со максимална посветеност да го спроведуваат наставниот процес, обезбедувајќи квалитетно образование и поддршка на учениците.
- Тие треба да користат современи методи и техники на учење кои ги поттикнуваат учениците на критичко размислување, креативност и саморазвој.
- Наставниците се должни да го започнат часот на време.
- Наставниците се должни редовно да ја следат и евидентираат редовноста на учениците во е-дневникот на паралелката
- Часот треба редовно да биде евидентиран, како и отсутните ученици.
- Секој час треба да биде добро испланиран и тоа на тој начин што ќе овозможува максимален ангажман на сите ученици и постигнување на максимумот од зацртаната цел до крајот на часот.
3. Почитување на учениците и индивидуален пристап
- Наставниците треба да покажуваат почит и разбирање кон сите ученици, без разлика на нивните способности, етничка припадност, пол или религија.
- Обврзани се да им пружат поддршка на учениците, земајќи ги предвид нивните индивидуални потреби и темпо на учење.
4. Одговорност за безбедноста на учениците
- Наставниците се должни да ја гарантираат безбедноста на учениците додека се на училишната територија или учествуваат во училишни активности.
- Во случај на инцидент или опасност, наставниците треба веднаш да реагираат и да ги известат соодветните лица.
5. Комуникација со родителите
- Наставниците треба да одржуваат отворена, транспарентна и професионална комуникација со родителите.(без навреди, омаловажување и исмејување)
- Сите информации поврзани со напредокот или однесувањето на учениците треба да бидат пренесени навремено и објективно.
6. Тимска работа и соработка
- Наставниците треба да промовираат тимска работа и соработка меѓу колегите, придонесувајќи за позитивна и поддржувачка работна атмосфера.
- Поделбата на задачи и одговорности треба да се спроведува транспарентно и рамноправно, во духот на меѓусебна помош.
7. Заштита на приватноста
- Наставниците треба да ја почитуваат приватноста на учениците и нивните семејства.
- Сите лични информации за учениците, како што се оценките, педагошките мерки и здравствените податоци, треба да се третираат со дискреција и доверливост.
8. Постојано професионално усовршување
- Наставниците треба континуирано да го развиваат своето знаење и вештини преку учество на обуки, семинари и работилници.
- Тие треба да бидат отворени за нови методи, техники и технологии кои можат да го подобрат квалитетот на наставата.
9. Објективност и праведност при оценувањето
- Наставниците се должни да го оценуваат напредокот на учениците објективно и праведно, врз основа на нивниот труд и постигнувања.
- Непристрасноста во оценувањето е клучен принцип кој мора да се почитува.
10. Пример за однесување
- Наставниците треба да бидат пример за соодветно и одговорно однесување на учениците, како во училиштето, така и во пошироката заедница.
- Тие треба да покажуваат одговорност, емпатија, самоконтрола и професионализам во секоја ситуација.
- Наставниците секогаш да внимаваат на својот јазик, кој треба да биде литературен, јасен, достапен и достоинствен.
Овој кодекс е водич за професионално однесување на наставниците, кој гарантира дека училиштето е место за квалитетно образование и позитивен раст на учениците.
Кодекс за однесување на учениците
1. Почитување на наставниците и вработените
- Учениците се должни да покажуваат почит кон своите наставници и другите вработени во училиштето.
- Грубото, непочитливо или агресивно однесување кон наставниците и вработените не е дозволено.
2. Ученикот и наставата
Учениците се должни:
- Учениците задолжително треба да доагаат во училиште 10 минути пред почетокот на наставата.
- Задолжително да присуствуваат на настава, за секое отсуство да приложат писмено или усно оправдување од родителот или старателот;
- Пристојно и трпеливо да чекаат во училница пред започнувањето на часот;
- Секогаш да бидат подготвени за работа (настава);
- Редовно да ги носат потребните материјали за работа (училишен прибор, тетратки и учебници, опрема за физичко и здравствено образование, прибор за цртање и материјали за работа по техничо образование;
- Да придонесуваат за позитивна работна атмосфера со активно ангажирање на часот;
- Да го почитуваат правилото дека користењето на мобилни телефони за времe на часовите не е дозволено, освен ако истите се користат како едукативна алатка со претходна дозвола на наставникот.
- За време на настава мобилните телефони задолжително да се оставаат на одредено место во училницата( пред почетокот на наставата) и да ги земат по завршување на наставниот час.
- Носење на мобилни телефони за учениците од одделенска настава е дозволен исклучиво со согласност на одделенскиот раководител.
- Ученикот не смее самоволно да го напушти часот. Недолично и недисциплинирано однесување на часот се казнува со соодветна педагошка мерка според Правилникот на училиштето.
3. Почитување на соучениците
- Учениците треба да се однесуваат кон своите соученици со почит и разбирање.
- Насилството, малтретирањето и навредливото однесување се строго забранети.
- Строго се забранува вербално или физичко насилство! Игнорирање, упатување навредливи зборови, омаловажување, исмејување, нанесување психичка болка е исто така насилство!
- Соработката и меѓусебното помагање се поттикнуваат во училишната средина.
4. Грижа за училишниот имот
- Учениците треба да се грижат за училишниот имот, да го чуваат чист и цел.
- Оштетување на училишниот инвентар или простории се санкционира со педагошка мерка и надомест за направената штета.
5. Одговорно користење на училишните ресурси
- Учениците можат да користат училишни уреди и опрема (компјутери, спортски реквизити и сл.) соодветно и одговорно.
- Забрането е самоволно користење на училишни ресурси без дозвола од наставник или вработен.
6. Лична хигиена и училишна облека
- Учениците треба да внимаваат на својата лична хигиена и да носат пристојна и соодветна облека за училишната средина (без кратки маици и здолништа, длабоко деколте, искинати фармерки и сл.)
- Забранети се нагласена шминка, несоодветна фризура, непристојна облека или симболи кои можат да предизвикаат негативни реакции.
7. Почитување на распоредот и дисциплината
- Учениците се должни да ги почитуваат распоредот на часовите и да бидат точни на нив.
- Непочитувањето на дисциплинските правила може да резултира со соодветни педагошки мерки.
8. Училишни активности и воннаставни програми
- Учениците треба активно да учествуваат во училишните активности, како и во воннаставните програми, соодветно на нивните интереси и способности.
- Во текот на учеството на настани, учениците се должни да се однесуваат одговорно и да го претставуваат училиштето на најдобар можен начин.
9. Заштита на животната средина
- Учениците се поттикнуваат да се грижат за животната средина во и надвор од училиштето, да не фрлаат отпад и да чуваат чиста средина.
10. Одговорно користење на технологија
- Учениците треба одговорно да ги користат мобилните телефони, компјутери и други уреди во училиштето.
- Забрането е снимање, фотографирање или користење на технологија во несоодветни ситуации без дозвола.
11. Учениците и родителите
Учениците се должни:
- Редовно и искрено да ги информираат родителите за успесите, но и за неуспесите на училиште. Сите одлуки во врска со училиштето да ги донесуваат заеднички со родителите;
- Доколку имаат некаков проблем или доживуваат врсничко насилство веднаш да ги информираат родителите, а потоа и училишните структури (раководител на паралелка, психолог, педагог, директор).
Кодекс за однесување на родителите
1. Почитување на училишната средина
- Родителите се должни да ја почитуваат училишната средина, вработените во училиштето и сите други родители и ученици.
- Секој облик на насилно или агресивно однесување, како вербално така и физичко е строго забранет.
2. Комуникација со вработените
- Родителите треба да одржуваат отворена и конструктивна комуникација со наставниците и другите вработени во училиштето.
- Секое недоразбирање или проблем треба да се решава преку цивилизирана комуникација, со почит и разбирање.
- Родителите се дожни комуникацијата со наставниот кадар да ја реализираат во периодот кога наставниците се на работа.(освен во исклучителни ситуации)
- Секој вид на нарушување на приватноста на наставниот кадар како и пишување пораки и телефонски јавувања во несоодветно време не е дозволено.
3. Влез во училишната зграда
- Влегувањето на родители во училиштето е дозволено само со претходна најава и добиена согласност од страна на вработен во училиштето.
- Родителите не смеат самоволно да влегуваат во училишните простории или да го прекинуваат наставниот процес.
4. Посети и средби
- Сите посети и средби со наставници или друго училишно лице мора да се договараат однапред.
- Родителите се поттикнуваат да ги користат определените термини за средби или да закажат состанок преку училишниот терк за комуникација. (телефонски повик, порака, мејл)
5. Учество во училишни активности
- Родителите треба активно да учествуваат во животот на училиштето преку родителски средби и други организирани активности, при тоа почитувајќи ги училишните правила и процедури.
- Учество на училишни настани треба да биде во духот на поддршка и соработка со училиштето и учениците.
6. Заштита на приватноста на учениците и вработените
- Родителите се обврзуваат да ја почитуваат приватноста на другите ученици и вработените во училиштето.
- Секое снимање или фотографирање во училишните простории е дозволено само со претходна дозвола.
7. Одговорно однесување на социјалните мрежи
- Родителите треба одговорно да користат социјални мрежи кога се однесуваат на училиштето и неговите активности.
- Секое неприкладно коментирање или ширење на информации што можат да го нарушат угледот на училиштето е неприфатливо.
Со овој кодекс на однесување, родителите ќе ја поддржат безбедноста, редот и
професионалноста на училишната средина, и ќе придонесат за позитивен
училишен амбиент во интерес на сите ученици.